Da li ste spremni za promene?
Universal Analytics je platforma za praćenje podataka na koju su svi već navikli i tokom korišćenja ove platforme izgradili su bogatu istoriju podataka. Ipak, Google je najavio da ova platforma odlazi u zaborav i da na njeno mesto stiže nova GA4 verzija.
Ovo znači da će se desiti brojne promene i da svi koji žele da nastave da prate podatke u vezi sa korišćenjem sajta, treba da izvrše migraciju na novu platformu i počnu sa stvaranjem nove istorije podataka.
Šta je GA4 analitika?
Nova generacija analitike je svoj oblik dobila u GA4 platformi koja je ubrzo nakon najave dobila svu pažnju. Ono šta su korisnici željno iščekivali da vide je kako će nova platforma izgledati. Koliko će ličiti na prethodnu varijantu, i ono najbitnije – šta to znači za trenutne i nove korisnike.
Nešto drugačiji vid praćenja podataka i brojne novine koje su više fokusirane na e-commerce vlasnike sajtova, omogućava da se podaci prate na drugi način stvarajući jasan put koji jedan posetilac sajta pređe od prvog do poslednjeg klika što donosi značajne podatke kada su u pitanju marketing, izgled sajta ali i koliko se neko lako može snaći tokom posete sajtu. Uočavanjem određenih obrazaca dolazite do novih ideja kako da usmerite pažnju posetilaca na određeni proizvod ili usluge koje bi tom korisniku bile zanimljive.
Koje prednosti vas očekuju?
Nova generacija Google analitike donosi efikasnije praćenje podataka i pruža celokupniju sliku kada je u pitanju dolazak do konkretnih informacija. Za razliku od prethodne verzije, imate mogućnost da prilagodite izveštaje potrebama vašeg poslovanja. Na taj način integrišete analitiku u strategije za poboljšanje vašeg sajta ali i prodaje koju preko njega i ostvarujete.
Takođe, kada je u pitanju kompletna GA4 analitika, dobijate i jasnije podatke kada su posetioci vašeg sajta u pitanju jer imate mogućnost da se fokusirate na njihovo iskustvo sa vašim sajtom jer možete da pratite njihovo kretanje. Ovo će vam pokazati koje delove korisničkog iskustva treba da ispravite. Samim tim i kako da na osnovu toga kreirate kampanju kada je digitalni marketing u pitanju.
UA i GA4 – osnovne razlike
Jedina trenutna prednost UA verzije jeste što su se ljudi na nju već navikli i što stvara osećaj poznatog. Google Analytics 4 meri podatke na osnovu događaja, za razliku od Universal Analytics koja svoja merenja temelji na sesijama i prikazima stranica.
Zaštita podataka korisnika je jedna od promena koja je usklađena sa novim regulativama o privatnosti te je sada nemoguće saznati podatke o korisniku. Može se saznati samo njegovo ponašanje na sajtu. Korisnicima GA4 platforme je sada omogućeno da vide ceo životni ciklus posetilaca. Moguć je prikaz više od jednog izveštaja, doduše za sve one koji odaberu komercijalni GA 360. Pored toga, Big Query integracija je svima dostupna potpuno besplatno.
Kada početi sa migracijom?
Od trenutka kada je Google najavio da će menjati analitiku, marketinški timovi velikih kompanija su shvatili da će vreme biti relevantan faktor. To se i obistinilo i pokazalo kao najbitniji korak kada je migracija u pitanju. Iako se 1. jul uzima kao finalni datum za prelazak na novu platformu, potrebno je da se što pre prebacite na novu analitiku.
Glavni razlog za to je istorija podataka koju sakupljate u cilju bolje i preciznije analize podataka. Što pre podesite nalog u GA4 i krenete sa prikupljanjem podataka, dajete šansu vašem sajtu da bolje napreduje. To znači više pregleda, bolja zarada ali i usmeravanje vaših finansija u poboljšanje delova posla koji će se višestruko isplatiti.
Iako ova promena predstavlja kraj jedne ere i dovodi do rastanka sa Google Universal Analytics, čim počnete da radite sa novom generacijom analitike, biće vam jasno kako će vam ona pomoći da unapredite poslovanje. Na vreme izvršite migraciju kako biste osigurali sebi najbolje šanse za napredak.